7 oktober 2011

Ett unikt liv

Under många år har jag haft en återkommande tanke på att starta en blogg. Varje gång tanken har dykt upp har jag lika snabbt stoppat undan den och tyckt att det inte varit dags än. Men tanken har gjort sig påmind allt oftare. Tanken kan liknas vid ett litet frö. Vissa frön behöver väldigt lång tid på sig för att mogna och bli redo för världen. De väntar på den rätta tidpunkten. Nu har mitt tankefrö kommit ur sitt skal och börjat gro. Mitt lilla frö har börjat växa. En ny blogg är född.

Jag kommer att skriva om det som berör mig på ett eller annat vis. Det kommer med stor sannolikhet att bli en salig blandning eftersom det finns väldigt mycket som berör mig. Förhoppningsvis kommer den som läser ändå att kunna skönja en röd tråd. Det kanske inte alltid kommer att vara så enkelt att se den röda tråden. Men allt hänger ändå ihop eftersom allt handlar om mina tankar och mina upplevelser. Både förr och nu kommer att finnas med. Ett liv består av både förr och nu.

Att leva i nuet är viktigt. Det liv vi har finns just här och nu. Men utan det som var förr skulle det som finns nu inte kunna existera. Förutom att leva här och nu måste man tro på att det finns en framtid. Nu ska jag inte krångla till det här allt för mycket. Min blogg kommer inte att innehålla en massa djupa filosofiska funderingar. Min blogg kommer att handla om ett helt vanligt liv som kanske inte är helt vanligt när allt kommer omkring. Inget liv är det andra likt. Vi lever alla unika liv.

Här kan du läsa lite om mitt unika liv…

4 kommentarer:

  1. Häftigt Siw! Efter att ha läst det du bloggat om är jag superimponerad; Du är så duktig på att få till det med orden, mycket lättläst och underhållande läsning!

    SvaraRadera
  2. Din kommentar gör mig verkligen glad! :-)

    SvaraRadera
  3. Jag börjar så sakteliga läsa nu. Som du vet har jag svårt att koncentrera mig så jag tar lite i taget.
    Att leva i nuet är svårare än man tror. Själv måste jag ofta påminna mig om att göra just det, men som du så riktigt skriver måste man ha ett hopp om en bra framtid. Som tur är vet man inte om den. Varje dag är att komma ett steg vidare i sin egen framtid.
    Du skriver väldigt bra, har verkligen tumme med orden.

    Kram :-)

    SvaraRadera
  4. Tack för dina fina ord! Förr levde jag nästan alltid i framtiden och då missar man en stor del av nuet. Det som finns just nu är det allra viktigaste. Man får göra så gott man kan för att ta tillvara det positiva som finns i nuet. Framtiden kommer och den blir som den blir...
    Kram :-)

    SvaraRadera