16 oktober 2011

Några dagar


Nu har det gått några dagar sedan jag senast skrev något. Jag är just nu på besök hos min son och hans lilla familj. Jag kom hit i torsdags och det har inte riktigt varit läge att sitta och skriva blogginlägg. Igår var det namngivningsdag för mitt underbara lilla barnbarn. Tidigt på morgonen kom Lillans faster hit. Vi hade bestämt att hon skulle slå en signal på min mobil när hon var framme så att jag skulle låsa upp ytterdörren och släppa in henne. Rummet jag sover i är närmast ytterdörren och jag ville att de andra skulle få sova så ostört som möjligt.

När mobilen ringde sov jag djupt och det tog ett tag innan jag ens fattade hur jag skulle göra för att svara. Även om jag var vaken så var jag uppenbarligen inte vaken. Jag släppte in dottern som var ganska trött efter en natt med sittplats på tåget. Både hon och jag kröp till sängs igen. Jag lyckades inte somna om men låg och drog en ungefär en timme innan magen tyckte att det var dags för mig att stiga upp. Jag hann äta min frukost innan farfar som också sov här vaknade och steg upp. Innan resten av familjen vaknade hann vi även med att dricka kaffe.

Sen blev det ganska full fart med allt som skulle göras. Eftersom min ork är begränsad gjorde inte jag särskilt mycket. Med åren har jag lärt mig att saker och ting faktiskt fixar sig utan att jag behöver orka så mycket som jag vill. Det blev en jättefin dag och den lilla huvudpersonen för dagen var alldeles otroligt tapper. Hon klarade av all uppståndelse på ett helt fantastiskt sätt med tanke på att hon bara är fyra månader gammal. På kvällen vände hon sig från mage till rygg för första gången. I torsdags vände hon sig från rygg till mage. Utvecklingen går väldigt fort.

I morgon är det dags för mig att resa vidare. Då ska jag göra en bussresa till den väninna som jag ska resa utomlands med. Jag ska övernatta en natt hos henne innan vi på tisdag åker vidare till Teneriffa för en veckas semester. Det ska verkligen bli underbart att få en veckas sommar innan det är dags för den långa mörka vintern. Att få vila, sola och äta gott ger massor av energi. I år är det tredje året i rad jag reser till solen på senhösten. Jag vill gärna åka fler gånger. Så här ser det ut dit jag ska åka det här året…


2 kommentarer:

  1. Jag hade lämnat ett inlägg tidigare här, men nu då jag skulle kolla om du skrivit några fler inlägg, så var det borta ???? Konstigt :-S

    Hursomhelst. Kul med en namngivningsdag för lillan och att ni alla kunde vara samlade och medverka på denna stora dag. Ha nu så toppenbra!

    SvaraRadera
  2. Namndagen var verkligen trevlig. Min resa har varit jättebra och det var skönt med värme och sol igen. Jag kom hem vid halv sex idag så jag har inte haft tid att skriva något nytt inlägg än. Det kommer ett i morgon.

    SvaraRadera