3 januari 2012

Min nya leksak

För drygt tre veckor sedan kom jag på att jag absolut måste ha en iPad. När jag tänkte mer på saken tyckte att det kanske var onödigt att köpa en eftersom det inte är något jag behöver utan bara något jag vill ha. Tanken ville inte lämna mig och förra onsdagen bestämde jag mig för att jag trots alls skulle köpa en. Av olika anledningar fick jag inte tid att göra min beställning på onsdag kväll men efter jobbet på torsdag gjorde jag slag i saken.

Redan samma kväll fick jag ett mail om att min order var på väg. På fredag morgon vaknade jag så tidigt att jag hann med att dricka kaffe framför datorn innan jag gick till jobbet. Ivrig som jag var att få min nya leksak kollade jag hur långt paketet hade kommit. Jag förstod att det inte skulle hinna fram samma dag och på nyårsaftonen räknade jag förstås inte med att få något paket.

Igår vid elvatiden fick jag ett sms med avisering att paketet fanns att hämta. Hade paketet inte kommit igår hade jag blivit kraftigt besviken. När jag kom hem kunde jag knappt bärga mig innan jag fick plocka fram min nya tingest. I vanliga fall brukar jag göra kaffe och vila mig när jag kommer hem men så blev det inte igår. Jag kände mig som ett barn på julafton och hade nästan inte tid att äta middag. Håll med om att den är fin min nya leksak!

4 kommentarer:

  1. Åh vad fin! Kul med nya leksaker.
    Jag är som besatt av min iPhone, förstår inte hur jag klarade mig innan;)

    SvaraRadera
  2. Jag älskar att börjar med något nytt. Nu gäller det att hitta bra appar. Jag har börjat spela Wordfued nu i kväll :-)

    SvaraRadera
  3. kul med wordfeud.

    Zanna71 är jag om du vill spela:)

    SvaraRadera
  4. Tack för inbjudan att spela med dig :-)

    SvaraRadera