12 januari 2012

Perfekt för mig!



Jag har länge tänkt att jag ska göra ett försök att utesluta mjölkprodukter ur min kost. Att dricka mjölk slutade jag med för många år sedan och det saknar jag inte det minsta lilla. Men det finns andra mjölkprodukter som det känns jobbigt att vara utan helt och hållet. De dagar jag jobbar har jag i åratal ätit fil till frukost. Att komma på vad jag ska ersätta filen med har varit svårt. För ett tag sen kom jag på att jag kanske skulle börja göra smoothie till frukost men någon stavmixer hade jag inte i min ägo. Jag tyckte att en stavmixer var en bra grej att önska sig i julklapp så jag kunde inte köpa någon före jul. Det blev inte så att jag fick någon stavmixer så för några dagar sedan köpte jag äntligen en. I morse gjorde jag så min första frukost-smoothie och det var perfekt för mig!

4 kommentarer:

  1. Åh vad det där såg gott ut! Vad har du haft i?

    SvaraRadera
  2. Jag använde 2 dl Havredryck mango och apelsin, 1 dl blodapelsinjuice och färdig frukt och bärblandning för smoothie som jag från Coop som jag hittade i frysdisken. Det blev jättegott!

    SvaraRadera
  3. Måste provas fast utan apelsin:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du har säkert något skäl att låta bli apelsinen. Jag tror det var den som gjorde det så gott :-)

      Radera