23 mars 2012

Dagens positiva

Ibland kan jag skjuta upp vissa saker i evigheter men då och då tar jag mig i kragen och betar av det jag har skjutit upp. När jag gör det känner jag mig alltid väldigt nöjd med mig själv. Det är bara några få dagar sedan jag skrev om att jag måste ringa och ordna med remiss till dagrehab och idag ringde jag för att göra det. Ovanligt snabbt marscherat för att vara jag. Till min förvåning fick jag veta att den neurolog som brukar skriva remiss till mig har börjat jobba på ett annat sjukhus så jag blev hänvisad att ringa dit istället. Sunderby sjukhus där han nu jobbar hör till samma landsting så det innebär inte något problem. Jag ringde på mottagningen och där svarade en mycket trevlig sköterska som verkligen tog sig tid med mig.
Bland annat berättade jag för henne om att jag tidigare har försökt få Fampyra utskrivet men att jag har nekats att prova den. Hon kände till medicinen och berättade att det finns ett antal patienter som har använt Fampyra som gått på Sunderby sjukhus men de har blivit tvungna att sluta med den eftersom det är något problem med prissättningen och högkostnadsskyddet. Tydligen måste man betala drygt tre tusen kronor i månaden om man ska använda Fampyra och vem har råd med det? Hon hade dock hört att det väntas bli klart under sommaren och att dessa patienter står på ”väntelista” för att börja om igen. Då berättade jag om det jag läst om 4-ap och den kände hon inte till men lovade kolla upp saken och återkomma till mig. Det samtalet var dagens mest positiva händelse.
En annan positiv sak med dagen är förstås att det är fredag. Inte för att jag några särskilda planer för helgen men jag gillar att jag får sovmorgon två dagar i rad. I morse vaknade jag ovanligt tidigt och det kändes riktigt bra att göra det. Jag tycker alltid det är lika härligt de få gånger jag vaknar av mig själv och slipper väckas av mobilens alarm. Jag hade till och med tid att dricka kaffe hemma innan jag gick till jobbet. Ja, det är väl det jag har att berätta för den här gången. Nu ska jag lämna datorn åt sitt öde och slå mig ner i soffan i vardagsrummet. Medan jag har suttit här och skrivit har jag hört att det har plingat till i min iPad några gånger. Några av mina motspelare i Wordfeud har skrivit in nya ord. Nu är det min tur att klura ut ord…

4 kommentarer:

  1. Bra - det är oftast inte bra att skjuta upp saker o ting.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag skjuter inte upp saker för att jag tycker att det är bra. Det blir bara så ibland ;-)

      Radera
  2. Jag tycker det låter som du har haft en bra dag. :) Jag spelar också wordfeud men vad jag tycker det är svårt att få höga poäng och komma på ord. Heheheh, nu får du ha det så skön i morgon. kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. På det stora hela är jag nöjd med min dag men jag var på förfärligt dåligt humör ett tag på em. Nu är det bättre på den fronten :-)
      Kram

      Radera