16 mars 2012

Vårvindar friska


Bilden visar tulpanerna som står på bordet i mitt vardagsrum just nu. Jag köpte buketten i onsdags och med blommorna på bordet kan jag låtsas att det är vår. Ute blåser det friskt och det har varit plusgrader både igår och idag så det är ganska slaskigt. Men det dröjer innan det är vår här. Just nu har vi den femte och av många den mest uppskattade årstiden. Den kallas vårvinter. Det är vinter och snö men dagarna är ganska långa och de flesta dagar blir det dagsmeja. På natten fryser det som regel på. Natten som gick var det ingen nattfrost men det är klart väder nu så det blir nog kallare under natten som kommer. I kväll ska jag sitta hemma och lukta på blommorna...

6 kommentarer:

  1. Vad härligt att lukta på blommorna. Jag har lite vissna tulpaner som inte luktar så gott längre, men jag får nöja mig med dem. :) Vårvinter... låter härligt det med. .. Ha en skön fredag. kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kan bli otroligt härliga dagar under vårvintern. Blå himmel och vit snö. Men jag ser fram emot att snön ska försvinna. Har jättestora problem att gå ute när det är halt. Och jag kan lova att det är halt på sina ställen nu... Ha en fortsatt skön kväll!
      Kram

      Radera
  2. Tulpaner - det känns alltid trevligt att köpa det på vårkanten.

    SvaraRadera
  3. Jag älskar också tulpaner i alla dess färger och former.
    Det är så fint med en "kvast" då och då, det liksom lättar upp på nå´t sätt.
    Kram.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tulpaner är nog min favoritsnittblomma. Dessutom är de ganska överkomliga i pris.
      Kram

      Radera