19 maj 2012

Lite egentid

Nu har jag en liten stund alldeles för mig själv och jag passar på att skriva ett inlägg i bloggen. Sedan i onsdags är jag på besök hos min pappa och då blir det förstås inte så mycket egentid som jag är van vid. Pappa har åkt för att titta till stugan som ligger ungefär en mil bort och jag valde att stanna "hemma" under tiden. Huset där min pappa bor är inte hemma på riktigt för mig eftersom jag aldrig har bott i det huset själv. Mina föräldrar flyttade in i det efter jag blev vuxen.

Idag blåser det förfärligt mycket här och det känns inte det minsta lockande att gå ut. Hade det inte blåst så mycket skulle jag ha gått ut och sett mig omkring på tomten. Våren är lite sen även här men det finns ingen snö kvar och träden har små fina musöron. Det är riktigt trevligt att få en liten försmak på våren. När jag kom med bussen i onsdags satt jag och log för mig själv när jag såg träden skifta i grönt. Att se naturen komma till liv är lika fantastiskt varje år. Det blir till och med bara bättre för varje år!

8 kommentarer:

  1. jag håller med dig om att det blir bättre för varje år, när våren kommer. Njuter lite till varje nytt år... kram på dig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är nog så att man har bättre vett att uppskatta det goda i livet ju äldre man blir :-)
      Kram

      Radera
  2. Hoppas du har det skönt på din tripp hos pappa. Ja, våren kommer på något sätt med nya chanser, nya förhoppningar. Man får öppna nya blad och se vad som döljer sig. Spännande tycker jag. För mig börjar inte året i januari utan nu när våren spirar.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Livet börjar liksom på nytt igen när våren kommer.
      Kram

      Radera
  3. Jag såg idag att vi har officiell sommar hos oss nu:). Det viktigaste är att njuta av stunden här och nu.
    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Här har våren bara nätt och jämnt börjat. Jag har längtat extra mycket efter den i år!
      Kram

      Radera
  4. Även att man är med sina föräldrar kan det kännas underbart att få vara lite ifred! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har alltid haft stort behov av tid för mig själv och dessutom har jag levt ensam i drygt sex år...
      Kram

      Radera