5 juni 2012

Fatigue

Nu har det gått en vecka sedan jag tog medicinen Detrusitol senast. Min trötthet har inte minskat så den är med största sannolikhet inte någon biverkning av medicinen jag tagit. Märkligt nog har inte mina urinträngningar kommit tillbaka så jag tänker fortsätta att avstå från Detrusitol tillsvidare. Min blåsa verkar ha vant sig av med att ”krampa” eller vad man ska kalla det. Kommer trängningarna tillbaka så börjar jag helt enkelt ta dem igen.

Eftersom tröttheten inte verkar vara någon biverkning så är det nog så att jag tyvärr har en släng av fatigue igen. Jag har varit onormalt trött en tid och på morgonen är det riktigt illa. När jag väcks av min klocka är det som om jag väcks upp ur medvetslöshet. Det enda jag vill göra är att sova mer men jag stiger upp eftersom jag ska på jobbet. Fast jag blir inte piggare av att sova. Det är det som är det värsta med fatigue. Det är inte någon normal trötthet.

För en stund sedan låg jag på soffan och vilade och då kom jag att tänka på att jag har kvar Modiodal som jag fick utskrivet mot trötthet för några år sedan. Eftersom jag är så extremt trött just nu bestämde jag mig för att ta en tablett även om det är lite väl sent på dagen för att göra det. Tar man Modiodal för sent kan man få svårt att somna på kvällen. Men så tänkte jag på att jag ändå är ledig i morgon så det gör detsamma. Hoppas jag piggnar till lite nu!

4 kommentarer:

  1. Låter jobbigt,men det är ju tyvärr så med MS. Jag har själv märkt att jag är super trött,och det känns som man bara vill sova. Men jag blir så stel av att bara ligga still. Så jag är uppe,fast inte alls med i mellan varven.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hur mycket det än tar emot måste man försöka göra något i alla fall. Samtidigt måste man lyssna på kroppen och inte pressa sig allt för hårt. Det är en svår balansgång...

      Radera
  2. kramar dig, tråkigt med sådan trötthet. hoppas medicinen hjälper nu...

    SvaraRadera
    Svar
    1. När tröttheten är som värst är den verkligen förlamande. Jag blev en aning piggare efter jag tagit tabletten och har varit ut och ätit pizza med en väninna. Nu blir det vila resten av kvällen.
      Kram

      Radera