8 juni 2012

Första träningspasset


Idag har jag varit till sjukgymnasten och fått ett träningsprogram för fotleder och knän. Jag har gjort första träningspasset och jag ska till att börja med att göra det varannan dag. En del av övningarna ger även träning för balansen och de var lite utmanade för min dåliga balans. Jag ska försöka göra en träningsdagbok så jag lättare kan hålla koll på förbättringar. Självklart räknar jag med att märka av förbättringar bara jag gör mina övningar som jag ska. Om drygt två veckor ska jag på återbesök och då kommer jag även att få massage av mina vader som alltid känns stumma och stela.

Efter mitt besök hos sjukgymnasten var jag och köpte två växter som jag ska ha på min balkong. Jag köpte en vit begonia som jag har tänkt plantera tillsammans med mina kryddväxter och en rosa pelargonia som jag ska ha i en kruka på balkongbordet. Igår köpte jag förresten något att sätta kryddväxterna i. Det blev inte en balkonglåda som jag hade tänt mig utan istället blev det en rund ”sak” som ska stå på golvet. När jag väl är klar med planteringen ska jag lägga ut en bild som visar hur det blev. Vädret är kyligt även idag så jag känner mig inte alls manad att plantera...

4 kommentarer:

  1. Här är det just nu så varmt att jag inte klarar av att sitta i solen på altan. Så jag springer mest in och ut. Och vet inte vad jag ska göra...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tänk vilken skillnad det kan vara. Här är det mulet och 8 grader. Fick ta på flecejackan när jag skulle fota begonian...

      Radera
  2. här har värmen återvänt lite, det är lagom varmt nu. Vi hade fint väder på studenten igår. Trött idag. kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det har varken varit någon sol eller värme här idag heller och nu vräker regnet ner. Det är hur trist som helst :-(
      Kram på dig med

      Radera