24 juni 2012

Livet är härligt!

Sommarvädret kom precis i tid till midsommar. Det var inte så varmt i luften på midsommarafton men det fanns inte ett moln på himlen och det var vindstilla. På min balkong kan det bli nog så hett om det är soligt och varmt men som det var i fredags var det helt perfekt att sitta där. Visserligen gick det inte att sitta där särskilt länge på kvällen men det gjorde inte så mycket. När min väninna kom hit tog vi varsitt glas rosévin och satte oss ute i solen och drack vår lilla fördrink. Sen gick vi in och åt förrätten som var liten men naggande god.


Jag satte på potatisen och ställde in varmrätten i ugnen så den var klar när vi hade ätit förrätten. Varmrätten var supergod men den gjorde sig inte bra på bild så därför visar jag ingen. När vi ätit de två första rätterna var vi ganska mätta så vi beslöt att spara efterrätten en stund. Vi gick ut och satte oss på balkongen ett tag till för att maten skulle få sjunka ner. Sjunka ner och göra plats för efterrätten. Efterätten var mycket god och här är en länk till receptet om du har lust att prova. Tro det eller ej men vi åt en hel liter jordgubbbar med tillbehör.


Midsommaraftonen blev lugn men mycket lyckad och solen hann gå upp igen innan jag gick till sängs. Ibland kan jag nästa tycka att det är synd att man måste sova när det är så sagolikt vackert ute. Igår och idag har det varit betydligt varmare men det har varit nästan helt mulet och igår kom det en rejäl regnskur. Det gör mig inte något om det regnar bara det är varmt. Min helg har alltså varit fin och jag känner mig redo för en ny arbetsvecka. Nu har jag bara två veckor kvar att jobba innan min semester börjar. Just nu har jag ingenting att klaga på.

Livet är härligt!

9 kommentarer:

  1. Vad härligt ni haft det och maten lät väldigt god. Det är mysigt att sitta uppe och prata och bara vara...vila får vi göra när vi är pensionärer:).
    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, jag brukar säga att sova kan man göra när man blir gammal :-))
      Kram

      Radera
  2. vad glad jag blir för din skull, vara nöjd med livet. kram kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har förmånen att kunna glädja mig åt ganska små saker.
      Kram

      Radera
  3. Låter som du haft en underbar kväll:)Vad härligt att kunna vara sitta uppe länge och småprata, själv blir jag väldigt påverkad av att vara uppe sent min kropp säger ifrån:(

    Kram Lotta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eftersom vi höll till hemma hos mig hade jag nära till sängen och det var inte helt fel :-)
      Kram

      Radera
  4. nu blev jag enormt sugen på räkmacka och hallon till efterätt pga dina goa bilder

    SvaraRadera