29 augusti 2012

Äntligen dags

I morgon är det dags för mig att för första gången få träffa min nya neurolog. Det är något jag har sett fram emot i flera år och nu är det äntligen dags. Vad som kommer att hända vet jag inte men det som är prio ett för mig är att prata om eventuellt byte av medicin. Om jag inte erbjuds något alternativ vet jag inte riktigt vad jag ska ta mig till. Den medicin jag använder nu orkar jag inte fortsätta med längre. Varje gång jag tar en spruta får jag stora röda blaffor där jag stuckit och dagen efter gör det ont där jag stack. Det onda sitter i längre och längre för varje spruta jag tar. Min kropp vill nog helt enkelt inte ha Betaferon längre. Måtte jag erbjudas någon annan medicin. Att vara utan broms vill jag inte!

6 kommentarer:

  1. Önskar dig lycka till i morgon och hoppas du får annan medicin. kram

    SvaraRadera
  2. Jag är nöjd med Mabthera som jag får via dropp,som broms medicin. Kanske skulle vara nått,du kan ju fråga. Själv har jag blivit bättre av den.Mer lust,energi och starkare i kroppen...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är en av de mediciner jag ska fråga om. Det låter helt underbart att du har så bra effekt av den!

      Radera
  3. hoppas det gick bra och du fick en annan medicin

    Ha en bra Fredag

    SvaraRadera
    Svar
    1. Läkarbesöket gick jättebra och jag får förmodligen en annan behandling framöver. Först ska jag bara kollas upp lite. Önskar dig en trevlig helg!

      Radera