26 april 2013

Bästa vårtecknet

På förmiddagen idag åkte jag iväg för att få sommardäcken på bilen. Vilken skillnad det är att köra en bil som har sommardäck. När jag kom hem blev riktigt glad över att upptäcka att sopmaskinen sopat bort all sand utanför mitt hus. Det är nog det bästa vårtecknet jag vet. Solen skiner idag och den snö som finns kvar försvinner så sakteliga även om det inte är så varmt i luften.

Idag är det sista dagen på min sjukskrivning och på måndag ska jag på jobbet igen. Jag har vilat upp mig ordentligt under tiden jag varit hemma så det känns helt ok. Under veckan som gått har jag haft fullt upp med en massa olika saker och jag skulle nog aldrig fixat allt det om jag hade jobbat. Har ringt massor av nödvändiga telefonsamtal och har även varit på ett läkarbesök.

I måndags kom ett brev jag har väntat på. Den 14 maj ska jag operera två tår på min högra fot. Jag har en snedställd stortå och av trycket från stortån har tån bredvid krökt sig så jag har fått en så kallad hammartå. Gruvar mig en del för operationen eftersom jag inte kommer att få trampa på höger framfot på sex veckor men jag har så pass ont i foten att jag ändå vill göra operationen.

Misstänker att det inte blir bättre med åren…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar