20 februari 2014

Mödan värd

Förra gången jag skrev berättade jag att jag skulle ut på kvällen men att jag egentligen kände mig för trött för det. Det kändes oerhört jobbigt att ge sig ut på fredagskvällen men det var mödan värd. Klockan 18 var det invigning av filmfestivalen på torget och det var ganska mycket folk där och tittade och lyssnade. Sedan var det dags för film och filmen jag såg hette ”Little Miss Sunshine” och den var absolut sevärd. Det blev en hel del skratt men filmen hade flera bottnar och det fanns en hel del allvar i den. Efter filmen gick jag med mitt sällskap ut och åt. När jag kom hem var jag rejält trött men mycket nöjd med min kväll.

 
De senaste dagarna har jag börjat förbereda min flytt. Igår gjorde jag adressändring, beställde flytt av telefon och bredband och meddelade både ut- och inflyttning till mitt elbolag. Förutom det fixade jag flyttkartonger och ordnade med flyttstädning av lägenheten jag bor i nu och sist men inte minst beställde jag en smörgåstårta så att jag har något att bjuda på till dem som hjälper mig att flytta. Jag låg verkligen inte på latsidan igår när jag hade min lediga dag. Det är en hel del både att tänka på och att ordna när man ska flytta. Under helgen som kommer ska jag börja packa en del så jag har vad jag gör och mer därtill…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar