5 februari 2014

Otrolig tur

För drygt fyra veckor sedan fick jag erbjudande om en lägenhet i markplanet i samma hus som jag bor i men efter att ha funderat över en helg bestämde jag mig för att tacka nej till den. Det var inte något enkelt beslut eftersom jag har stått i kö i flera år för att byta lägenhet och det kan gå lång tid mellan varje gång det blir en ledig lägenhet. Jag kände att jag borde tacka ja men lägenheten kändes helt fel direkt jag klev in genom ytterdörren så efter moget övervägande följde jag min känsla och tackade nej.

Jag hade bespetsat mig på att få vänta något år på nästa chans men otroligt nog blir lägenheten under min ledig redan till månadsskiftet. När jag fick höra det ringde jag till bostadsförmedlingen och då fick jag besked om att jag får den lägenheten. Att det skulle gå så fort hade jag aldrig kunnat drömma om. Till skillnad från förra gången känns allt rätt den här gången. Jag har inte fått något besked om när jag kan flytta men jag har redan börjat planera för den. Det kommer att bli toppen att slippa trappen.

Tänk vilken otrolig tur man kan ha!

4 kommentarer:

  1. Svar
    1. Tack! Jag är jätteglad över det här :-))

      Radera
  2. Vilken lättnad Grattis. :)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Helst skulle jag vilja bo kvar där jag bor och det känns jättejobbigt att flytta men det kommer säkert att bli toppenbra när det väl är gjort :-)
      Kram

      Radera