1 april 2016

Välbehövlig vila

Förra veckan kände jag att en förkylning var på gång och under påskhelgen bröt den ut. Den tid då jag gick till jobbet trots att jag känner mig sjuk är sedan länge förbi så jag sjukanmälde mig i tisdags. Onsdagar jobbar jag inte och när jag fortfarande kände mig ganska risig på onsdag eftermiddag ringde jag min chef och berättade att jag tänkte stanna hemma hela veckan. Jag passade även på att tala om för henne att en förkylning tar mycket hårdare på mig än på någon som är ”grundfrisk”.

Under veckan som gått har jag till största delen ägnat mig åt att vila och det har varit en minst sagt välbehövlig vila. Förkylningen har blivit bättre men det dröjer nog någon dag till innan jag är helt återställd. Under dagen i dag har jag fått min lägenhet städad och det är alltid lika underbart när det blir gjort. Jag är inte helt förtjust i att vara hemma när lägenheten ska städas men som tur är har det varit soligt och fint i dag så största delen av tiden satt jag ute i solväggen och läste en bok.

Det var hur härligt som helst...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar