18 mars 2012

Enkel förklaring

Det har varit lite si och så med läsning för mig den senaste tiden men förra veckan började jag läsa en ny bok. Jag har läst boken flera gånger och skrivit om den i bloggen. I inlägget berättade jag att jag lånade bort boken för ganska många år sedan och tyvärr har jag aldrig fått tillbaka den. Jag har försök få tag på en ny bok men inte lyckats med det. Döm om min förvåning när jag fick den i julklapp av sonen och sonahustrun. Jag kände mig som ett enda stort frågetecken när jag öppnade paketet. Min självklara fråga var hur i all sin dar de kunde veta att jag ville ha den boken.
Förklaringen var enkel. Jag har berättat om bloggen för sonahustrun och hon hade läst om boken jag saknade och hade lyckats få tag på den. Gissa om jag blev glad när jag fick den? Den första kvällen läste jag första kapitlet i boken och sedan har jag inte läst mer. Under helgerna blir det av någon anledning sällan av att jag läser men när jag lägger mig i kväll ska jag läsa. Såvida det nu inte blir allt för sent innan jag kommer mig i säng. Jag är alldeles hopplös när det gäller att gå och lägga mig. kommer hela tiden på något som jag ”bara” ska göra först.
Min helg har varit bra. I fredags kväll satt jag hemma framför teven och luktade på blommorna. Igår gjorde jag det jag brukar göra på lördagar. När jag hade ätit frukost gjorde jag kaffe och satt vid köksbordet och löste Melodikrysset. Efter det gav jag mig ut för att handla lite. Även om det fortfarande är vinter så är sparkföret borta så jag fick ta bilen. På eftermiddagen var jag på café och fikade med en väninna. På kvällen gick jag till väninnan och sedan gick vi på ”lokal”. Dagen idag har i vanlig ordning flugit sin kos. Helgerna borde ha tre dagar istället för två!

10 kommentarer:

  1. varför inte göra helg av hela veckan. :) Som sjukskriven är det lite så, jag blir dagvill ... Men vad härligt det är med väninnor och att gå på lokal. Hoppas ni hade trevligt. Själv har jag väninna här i kväll. Nu tänker du att jag är osocial när jag sitter här och läser och skriver i bloggar. Men just nu planerar hon för sina lektioner imorgon. :) Hon blir kvar över natten, så vi har haft en trevlig eftermiddag och kväll. Hon är min kollega när jag är frisk. Ha en skön måndag. kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är inte alls samma sak att vara ledig när man är sjukskriven tycker jag. Jag är glad att jag kan jobba så jag får ha helg även om det "bara" är två dagar :-) Så kul att du har en väninna som även är din kollega! Önskar dig med en fin måndag!
      Kram

      Radera
  2. Det får gärna vara 3 dagar för mig också. Vad bra att hon hittade boken den har man stor användning av:).
    Du har köpt fina blommor ser jag och visst är det roligt att tulpaner speciellt de gula doftar så gott.
    Ha en fin måndag!
    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller med om att de gula brukar lukta väldigt gott :-) Nu börjar de dock ha gjort sitt...
      Kram

      Radera
  3. Det ska jag testa med havredryck i, låter ju nyttigt med. Jag kan tänka mig att gå i det... Har precis tagit mig en promenad och det blåser så mycket så jag höll på att blåsa bort...tur att jag satt upp håret anars hade jag inget sett :). Höll nästan på att få en stor gren i huvudet också. Det är aprilväder här:).
    Kramis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tur att du inte blåste bort :-)
      Kram

      Radera
  4. Idag höll man på att blåsa bort samt att det kom SNÖ i ansiktet :/

    SvaraRadera
    Svar
    1. I morse var det världens snöoväder här men nu har det slutat snöa och jag har till och med sett en liten glimt av solen.

      Radera
  5. Så jättekul att hon fick tag på en "Ny" bok åt dej. Kanske jag får försöka få tag på en, jag sover ju nästan inget på nätterna och är ständigt jättetrött.
    Den här årstiden är det lite extra jobbigt och man blir både glömsk och okonsentrerad mm.
    Gå på "lokal" ;-)) Trevligt!
    Kram.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har läst boken flera gånger men det är ganska länge sedan sist. Om du vill kan du få låna min bok när jag har läst ut den. Bara du lovar att du inte slarvar bort den ;-)

      Det var en trevlig kväll i lördags men det slutade med att jag mer eller mindre "flydde" på grund av en nog så berusad "beundrare". Jag har jättesvårt att säga ifrån på skarpen. Tänk att man ska vara så jäkla trevlig hela tiden...

      Kram

      Radera